Verhagen Media heeft per 1 januari het online platform Katwijk Actueel overgenomen. Daarmee versterkt de uitgeverij haar aanwezigheid online en op social media.
Door de website Alles over Katwijk, de krant Katwijk Speciaal en de website Katwijk Actueel samen te voegen kunnen nieuwsconsumenten in de gemeente Katwijk via één duidelijk kanaal kort en krachtig nieuws tot zich nemen; print, via de website en via social media. De samenvoeging van de merken wordt nog dit kwartaal uitgevoerd.
Uiteraard blijven het abonneeblad De Katwijksche Post en het huis-aan-huisblad De Rijnsburger zelfstandige uitgaven. Wel wordt intensief samengewerkt, zoals ook nu al gebeurt. Deze stap zorgt voor een kwaliteitsverbetering van de nieuwsgaring en nieuwsvoorziening in Katwijk, Rijnsburg en Valkenburg. Ook wordt de nieuwsvoorziening naar de lastig te bereiken jongere doelgroep geïntensiveerd. Zeker in tijden van misleidende en onjuiste informatie op socialmediakanalen is goede journalistiek op lokaal niveau onmisbaar.
Logische stap
Directeur van Verhagen Media, Dirk Bouman: ‘Het is een logische stap om de online aanwezigheid van de uitgeverij te versterken. We zijn al honderd jaar lokaal, betrokken en betrouwbaar aanwezig in de haarvaten van de samenleving. Die betrouwbare en betrokken nieuwsvoorziening gaan we nog intensiever online uitdragen.’
Elske van der Valk van Katwijk Actueel: ‘In korte tijd heeft Katwijk Actueel zich bewezen als nieuw online platform voor een jongere doelgroep. Ik ben er trots op dat het nieuwsmerk nu bij Verhagen Media geïntegreerd wordt en we samen de online zichtbaarheid kunnen vergroten.’
Online aanwezigheid
Hoofdredacteur van Verhagen Media, Marc Wonnink: ‘Ik ben blij dat onze lezers het nieuws uit de gemeente kunnen volgen via één merk. Zowel in print als online. We gaan de komende jaren nog meer inzetten op de online aanwezigheid van onze merken, waarbij print voorlopig onze voornaamste aandacht blijft houden.’
Bron en foto: Verhagen Media