Het is lente en dus tijd voor een opfrisronde, dat is wat Jos van Adrichem, interim directeur van De Sjaloomschool in Katwijk, dacht. Niet alleen is de binnenkant van de school van een verse laag verf voorzien, ook het logo, de website én het roboticalab zijn onder handen genomen. De onthulling van het nieuwe logo is reden voor een feestje, daarom organiseert de school op woensdag 10 mei een open middag.

Betrokkenheid is erg belangrijk voor De Sjaloomschool, hoogtepunten worden samen gevierd. Er wordt dan ook flink uitgepakt deze middag: leuke activiteiten voor de kinderen, workshops op het plein, een kraampjesmarkt, de baristawagen van Brownies&downieS en een loterij. De kinderen spelen de hoofdrol en geven met heel veel plezier een rondleiding door de school aan ouders, verzorgers, opa’s, oma’s en andere geïnteresseerden.

Een nieuw logo is reden tot feest 

Roboticalab
Een bijzondere stop tijdens de rondleiding is het splinternieuwe roboticalab, hier werken leerlingen aan digitale vaardigheden. Directeur Jos van Adrichem legt uit: “Met het werken met robots enthousiasmeren we kinderen voor de maakbaarheid van de technologie om ons heen. Ze leren programmeren en probleemoplossend denken en gaan hier zelfstandig mee aan de slag. Deze vaardigheden zijn in het echte leven erg belangrijk en komen goed van pas als voorbereiding op de toekomst.” 

Onthulling nieuwe logo
Het hoogtepunt van de middag is de onthulling van het nieuwe logo. Hiermee worden de festiviteiten om 13.00 uur afgetrapt op het grote plein. Tot 10 mei blijft het een grote verrassing hoe dit logo eruit gaat zien. Jos van Adrichem wil wel vast een tipje van de sluier oplichten: “Het nieuwe logo is een prachtige verbeelding van de meerdere betekenissen van onze naam… Sjalom!’

Na de onthulling is er tot 15.00 uur veel te doen, zien en beleven. Iedereen die zich op enige wijze betrokken voelt bij de school is van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

https://soundcloud.com/rtvkatwijk/ronar-light-3407?si=53cca7cc38004f3d905f274fa0796863&utm_source=clipboard&utm_medium=text&utm_campaign=social_sharing
Reclame