Dunea start een kosteloze adviesdienst die inzicht geeft in de waterhuishouding van het bedrijf en mogelijk concrete adviezen biedt om water te besparen of duurzamer in te stellen. Speciaal voor de grootste zakelijke klanten van het drinkwaterbedrijf, heeft Dunea de Waterscan ontwikkeld. Zo wil Dunea haar klanten stimuleren om bewust en duurzaam met water om te gaan.

“Met deze dienst willen we bedrijven stimuleren de juiste kwaliteit water aan het juiste gebruik te koppelen,” verklaart Wim Drossaert, directeur van Dunea. “Dat gaat helpen in onze opgave om drinkwater te leveren aan een groeiende bevolking en past uitstekend bij bedrijven die – net als wij – een duurzame bedrijfsvoering nastreven.”

Klimaatverandering, langere perioden van droogte en een sterk groeiende bevolking stellen Dunea voor een grote uitdaging: iedereen elke dag van drinkwater blijven voorzien de komende decennia. Het drinkwaterbedrijf optimaliseert daarom haar huidige zuiveringssysteem, onderzoekt mogelijkheden voor nieuwe bronnen én stimuleert bewust en duurzaam watergebruik bij zowel particuliere als zakelijke klanten. De Waterscan is in de eerste plaats gericht op zakelijke klanten met een verbruik van meer dan 10.000 m3, ofwel 10 miljoen liter per jaar.

Hoe het werkt
De Waterscan bestaat uit drie onderdelen: data, analyse en advies. In gesprek met het bedrijf brengt Dunea de huidige situatie in kaart op basis van alle relevante data die het bedrijf beschikbaar heeft. Deze data geeft inzicht in (piek)verbruik, waterstromen, afvalwater, hergebruik van water en gebruik van bijvoorbeeld regenwater. Hieruit volgen adviezen over waterbesparing, optimalisatie en efficiënt (her)gebruik van water. Bedrijven kunnen door Dunea worden uitgenodigd of zich aanmelden via www.dunea.nl/waterscan

Reclame