Voor de zomervakantie zijn bij zorgorganisatie DSV de jaarlijkse clienttevredenheidsmetingen uitgevoerd. Met deze onafhankelijke metingen wordt de tevredenheid over de zorg, wonen en welzijn van DSV gemeten. DSV vindt het belangrijk te weten hoe tevreden de clienten zijn. De clienten van de wijkverpleging geven DSV een 8,6 en de bewoners in de locaties een 8.3.

Door Peter Onderwater

Kwaliteit
DSV heeft op alle locaties en binnen de teams van zorg thuis het PREZO keurmerk gehaald. De steekproef die wijkverpleging kreeg tijdens een onverwachts bezoek van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), scoorde bovengemiddeld aan de normen die de IGJ eraan stelt.

Compliment
“We zijn erg blij en dankbaar voor de mooie beoordelingen en de dikke 8 van onze cliënten en naasten. Dat is een opsteker voor onze geweldige medewerkers en een groot compliment voor al hun inzet. Want zij werken hier keihard voor elke dag”, aldus Annelies Kloppenborg, Manager Wonen met zorg bij DSV. Naast de cijfers is altijd ruimte voor opmerkingen van cliënten en familie. Dat vertelt meer over wat de cliënten waarderen.

Vakmanschap
Over de wijkverpleging bij DSV zeggen cliënten en naasten: ”We zijn heel tevreden over de persoonlijke benadering en aandacht, ook voor de familie. De medewerkers zijn lief en geduldig, hebben altijd een vriendelijk woord en luisteren goed naar je”.  Manager Zorg Thuis van DSV Dineke Grutter is hier natuurlijk erg blij mee. Zij is trots op de vakkundige medewerkers, die ook in onverwachte situaties hun beste beentje voorzetten.

Aan de slag
Met de uitkomsten gaat DSV verder aan de slag: “Zo kunnen we onze deskundigheid nog uitbreiden en meer nieuwe medewerkers opleiden of medewerkers laten doorgroeien in het vak. Dat is echt nodig door de krapte op de arbeidsmarkt en de grote vraag in de zorg”.

Bron en foto: DSV

Reclame